Painter-Malovátko
obsah:
1. Zadání
2. Logika Simulovaného prostředí
3. Popis zdrojových kódů
4. Rozdistribuování objektů
5. Spuštění aplikace
- po přihlášení klienta k serveru budou již přihlášení klienti uvědoměni o zaregistrování nového klienta s možností zobrazení jeho plochy. - novému přihlášenému klientu bude zobrazen seznam již přihlášených klientů a dána možnost zobrazení jejich ploch. - jestliže klient nakreslí daný útvar je tento objekt zaregistrován na serveru a následně poslán klientům jenž mají zobrazenou plochu klienta, který tento objekt nakreslil. - posílání zpráv je realizováno obdobně jako v předchozím bodě. - odhlášení uživatele ze serveru má za následek uzavření všech jeho oken u uživatelů, kteří ho mají zobrazeny.3. POPIS ZDROJOVÝCH KÓDŮ
Struktura adresáře: -PAINTER.IDL --soubor s popisem rozhrani -CORBARNA.BPG --manazer projektů -*.BPR --projekty -*.CPP --implementace jednotlivých metod a tříd -*.dfm --popis okenních formulářů -*.h --hlavičkové soubory -*.hh --stub a skeleton (hlavičkové soubory vygenerované idl2cpp) -Client.res --borlandský soubor popisu - Area.CPP --definování metod kreslení - Client.CPP --Winmain metoda, hlavní zdrojový soubor klienta - ClientAbout.CPP --definuje metody v okně o aplikaci (nejsou žádné metody-neobsahuje žádné definice) - ClientSender.CPP --metoda pro odesílání zpráv - LoginClient.CPP --metoda, která ma nastarosti přihlášení klienta - Painter_c, Painte_s --Stub and Sceleton - Server.CPP --Winmain metoda, hlavní zdrojový soubor serveru - ServerServer.CPP --implementace metod, které používají klienti - WinPaint.CPP --definice metod tříd: THelper, TWinClient - *.H --hlavičkové soubory jednotlivých tříd - WinPaint.H --obsahuje dvě třídy THelper, TWinClient, kde THelper-je pomocná třída, která reprezentuje objekt klient TWinClient- je třída, která umožňuje pomoci graf. rozhraní reagovat na zprávy třídy THelper
Odkaz na IDL | IDL Painter |
Po spuštění serveru je možno klienty spouštět libovolně na libovolném počítači v libovolném počtu.
Nejprve je třeba spustit server, který se bude starat o registraci uživatelů a předávání atributu jednotlivých geometrických útvarů. Po té je možno dle libosti spustit určitý počet klientů na určitých počítačích. Soubory nutné ke spuštění: Pokud nejste vlastníkem vývojového prostředku Borlandc 5.0 Enterprise, je třeba mít umístěné ve stejném adresáři tyto soubory: borlndmm.dll cc3250.dll cc3250mt.dll orb_br.dll vport_br.dll vcl50.bpl vclx50.bpl Požadavky na hardware: - HDD: 10MB prostoru - RAM: 64MB - CPU: 266MHz a více, fantazii se meze nekladou Požadavky na software: - Vzhledem k tomu, že aplikace je dělaná pro Windows-takže Windows 95,98. - Výhodou je taktéž Borlandc 5.0 Enterprise. - Nutnosti však je mít nějaký Orbacus.