Painter-Malovátko

 

 

 

 



obsah:
1. Zadání
2. Logika Simulovaného prostředí
3. Popis zdrojových kódů
4. Rozdistribuování objektů
5. Spuštění aplikace

 


1. ZADÁNÍ
Projekt bude ukázkou distribuovaného objektového systému s názvem Painter. Po spuštění serveru bude umožňovat následné spuštění klientů, které server bude evidovat. Po spuštění klienta budou moci kreslit základní útvary(bod, cara, obdelník, kruh) do své plochy, popř. kreslit do ploch již přihlášených klientů, které si vybere. Klient bude mít také možnost poslat jednoduchou textovou zprávu jinému klientovi. Vše bude zaznamenávat server a komunikace mezi klienty bude rovněž zajišťovat server.
2. LOGIKA SIMULOVANÉHO PROSTŘEDÍ

- po přihlášení klienta k serveru budou již přihlášení klienti uvědoměni o zaregistrování nového klienta s možností
  zobrazení jeho plochy.
- novému přihlášenému klientu bude zobrazen seznam již přihlášených klientů a dána možnost zobrazení jejich ploch.
- jestliže klient nakreslí daný útvar je tento objekt zaregistrován na serveru a následně poslán klientům jenž mají 
  zobrazenou plochu klienta, který tento objekt nakreslil.
- posílání zpráv je realizováno obdobně jako v předchozím bodě.
- odhlášení uživatele ze serveru má za následek uzavření všech jeho oken u uživatelů, kteří ho mají zobrazeny.
3. POPIS ZDROJOVÝCH KÓDŮ

Struktura adresáře:
-PAINTER.IDL  --soubor s popisem rozhrani
-CORBARNA.BPG --manazer projektů
-*.BPR        --projekty
-*.CPP        --implementace jednotlivých metod a tříd
-*.dfm        --popis okenních formulářů
-*.h          --hlavičkové soubory
-*.hh         --stub a skeleton (hlavičkové soubory vygenerované idl2cpp)
-Client.res   --borlandský soubor popisu

- Area.CPP    --definování metod kreslení
- Client.CPP  --Winmain metoda, hlavní zdrojový soubor klienta
- ClientAbout.CPP --definuje metody v okně o aplikaci (nejsou žádné metody-neobsahuje žádné definice)
- ClientSender.CPP --metoda pro odesílání zpráv
- LoginClient.CPP --metoda, která ma nastarosti přihlášení klienta
- Painter_c, Painte_s --Stub and Sceleton
- Server.CPP  --Winmain metoda, hlavní zdrojový soubor serveru
- ServerServer.CPP --implementace metod, které používají klienti
- WinPaint.CPP --definice metod tříd: THelper, TWinClient

- *.H         --hlavičkové soubory jednotlivých tříd
- WinPaint.H  --obsahuje dvě třídy THelper, TWinClient, kde 
                                   THelper-je pomocná třída, která reprezentuje objekt klient
                                   TWinClient- je třída, která umožňuje pomoci graf. rozhraní 
                                                   reagovat na zprávy třídy THelper                        




Odkaz na IDL IDL Painter

4. ROZDISTRIBUOVÁNÍ OBJEKTŮ
 

Po spuštění serveru je možno klienty spouštět libovolně na libovolném počítači v libovolném počtu.

5. SPUŠTĚNÍ APLIKACE
 

 Nejprve je třeba spustit server, který se bude starat o registraci uživatelů a předávání
atributu jednotlivých geometrických útvarů. Po té je možno dle libosti spustit určitý 
počet  klientů na určitých počítačích.

Soubory nutné ke spuštění:
Pokud nejste vlastníkem vývojového prostředku Borlandc 5.0 Enterprise, je třeba 
mít umístěné ve stejném adresáři tyto soubory:
                        borlndmm.dll
                        cc3250.dll
                        cc3250mt.dll
                        orb_br.dll
                        vport_br.dll
                        vcl50.bpl
                        vclx50.bpl

Požadavky na hardware:
			- HDD: 10MB prostoru
			- RAM: 64MB
			- CPU: 266MHz a více, fantazii se meze nekladou

Požadavky na software:
-  Vzhledem k tomu, že aplikace je dělaná pro Windows-takže Windows 95,98. 
-  Výhodou je taktéž Borlandc 5.0 Enterprise.
-  Nutnosti však je mít nějaký Orbacus.