Painter-Malovátko
obsah:
1. Zadání
2. Logika Simulovaného prostředí
3. Popis zdrojových kódů
4. Rozdistribuování objektů
5. Spuštění aplikace
- po přihlášení klienta k serveru budou již přihlášení klienti uvědoměni o zaregistrování nového klienta s možností zobrazení jeho plochy. - novému přihlášenému klientu bude zobrazen seznam již přihlášených klientů a dána možnost zobrazení jejich ploch. - jestliže klient nakreslí daný útvar je tento objekt zaregistrován na serveru a následně poslán klientům jenž mají zobrazenou plochu klienta, který tento objekt nakreslil. - posílání zpráv je realizováno obdobně jako v předchozím bodě. - odhlášení uživatele ze serveru má za následek uzavření všech jeho oken u uživatelů, kteří ho mají zobrazeny.3. POPIS ZDROJOVÝCH KÓDŮ
Struktura adresáře:
-PAINTER.IDL --soubor s popisem rozhrani
-CORBARNA.BPG --manazer projektů
-*.BPR --projekty
-*.CPP --implementace jednotlivých metod a tříd
-*.dfm --popis okenních formulářů
-*.h --hlavičkové soubory
-*.hh --stub a skeleton (hlavičkové soubory vygenerované idl2cpp)
-Client.res --borlandský soubor popisu
- Area.CPP --definování metod kreslení
- Client.CPP --Winmain metoda, hlavní zdrojový soubor klienta
- ClientAbout.CPP --definuje metody v okně o aplikaci (nejsou žádné metody-neobsahuje žádné definice)
- ClientSender.CPP --metoda pro odesílání zpráv
- LoginClient.CPP --metoda, která ma nastarosti přihlášení klienta
- Painter_c, Painte_s --Stub and Sceleton
- Server.CPP --Winmain metoda, hlavní zdrojový soubor serveru
- ServerServer.CPP --implementace metod, které používají klienti
- WinPaint.CPP --definice metod tříd: THelper, TWinClient
- *.H --hlavičkové soubory jednotlivých tříd
- WinPaint.H --obsahuje dvě třídy THelper, TWinClient, kde
THelper-je pomocná třída, která reprezentuje objekt klient
TWinClient- je třída, která umožňuje pomoci graf. rozhraní
reagovat na zprávy třídy THelper
| Odkaz na IDL | IDL Painter |
Po spuštění serveru je možno klienty spouštět libovolně na libovolném počítači v libovolném počtu.
Nejprve je třeba spustit server, který se bude starat o registraci uživatelů a předávání
atributu jednotlivých geometrických útvarů. Po té je možno dle libosti spustit určitý
počet klientů na určitých počítačích.
Soubory nutné ke spuštění:
Pokud nejste vlastníkem vývojového prostředku Borlandc 5.0 Enterprise, je třeba
mít umístěné ve stejném adresáři tyto soubory:
borlndmm.dll
cc3250.dll
cc3250mt.dll
orb_br.dll
vport_br.dll
vcl50.bpl
vclx50.bpl
Požadavky na hardware:
- HDD: 10MB prostoru
- RAM: 64MB
- CPU: 266MHz a více, fantazii se meze nekladou
Požadavky na software:
- Vzhledem k tomu, že aplikace je dělaná pro Windows-takže Windows 95,98.
- Výhodou je taktéž Borlandc 5.0 Enterprise.
- Nutnosti však je mít nějaký Orbacus.